V.S.R.C. - Oude Trutten

01-06-2024

Een week lang feest en de avond van tevoren een fantastische cantus en een magnifiek eindfeest: de droom wat betreft voorbereiding op een OLOT. Gelukkig behoort deze wedstrijd brak gespeeld te worden, en dat is aan beide kanten maar al te goed gelukt dit jaar. 's Ochtends vroeg begon de gezamenlijke opwarming al door zo veel mogelijk koffie naar binnen te tanken. Met ook nog een stukje taart voor de energie vertrokken we naar het oude vertrouwde Olympos. Hier in de kleedkamer kwamen we tot een nieuwe ontdekking: waar iedereen al voorbereid was op een pot Jonghe Poezen + twaarzen tegen de rest bleken er exact nul Jonghe Poezen aanwezig te zijn. Een aantal ouderejaars mochten hierdoor ook hun prachtige zwart-paarse rugbykitje inruilen voor een fraai Oosthof dierenartsen shirtje. Met Mejuffrouw Beekwilder als captain der Jonghe Poezen en Captain Stortepils als captain der Oude Trutten ging de wedstrijd van start, dit jaar zelfs met zowaar een echte Oude Trut in ons midden. Mejuffrouw Maaike de Jong heeft haar wedstrijdshirt weer uit de kast gevist om zoals oude tijden weer lekker studenten de grond in te boren, waarvoor HULDE!!

We begonnen de wedstrijd met sevens. Dit keer extra speciaal, omdat de ref ook uit het dameschteam kwam. Mejuffrouw van Heumen floot hier haar allereerste wedstrijd, waarvoor HULDE!! Dit betekent ook dat we voor het eerst in zeer lange tijd weer met 15 damesch op het veld stonden!

Daar op het veld werd de wedstrijd toch een beetje spannend. Veler student stond namelijk tegenover onze eigen trainer, mejuffrouw Meeus, die er niet uit zag alsof ze extra lief ging doen. Schijnbaar ging de rest van het Oude Truttenteam mee in deze mentaliteit, want beide blessures bleken uit het Jonghe Poezenteam te komen. Eerst mejuffrouw Van der Kerk, die al met een enkelbrace het veld op kwam maar nu voor de volgende wedstrijd ook een kniebrace mee mag nemen. Daarnaast mejuffrouw Beekwilder, die haar haar nog niet kort genoeg vond en een poging deed dit aan de grond verder af te schuren. De rest van de wedstrijd is dan ook met zes aan elke kant gespeeld. Beide teams hebben gestreden en beide trylines zijn bereikt, maar uiteindelijk blijven we toch hetzelfde team, en onder het mom van één team één taak zijn we geëindigd in een klassiek VSRC gelijkspel.