U.S.R.S. - V.S.R.C.

30-09-2021

Hoewel de herfst officieel aangewaaid leek te zijn was het op donderdag 30 september de VSRC gegund om met prachtig rugbyweer de eerste jonghe honden pot te spelen sinds bijna 1,5 jaar. Ondanks dat in de eerste instantie de nieuwe lichting nog geen speelminuten mochten maken van onze trainert, moesten ze door de schaarse opkomst van de oude garde een snelcursus tackelen voor beginners volgen. Hierdoor konden maar liefst 7 jonghe honden hun eerste minuten maken.

De wedstrijd begon zeer chaotisch. Sprake van het VSRC-kwartiertje was er niet, want iedereen was fel, maar het was duidelijk dat de VSRC zich erg liet meeslepen in het jonghe honden spel van USRS. Waar er 4 weken eerder op de OLOT nog als leeuwen verdedigd werd zonder enige fouten, leek er ditmaal weinig goeds te lukken. Na 13 minuten werd de eerste try voor USRS gedrukt. Er moest iets veranderen, want dit ging niet zo langer. Nadat de heer Bollen de wedstrijd in kwam om de scrum op de proppositie te versterken leek het tij te keren. Er was meer organisatie in de potjes, wat voor de lijn ook veel rust leek te creëren. Na nog een tweede try met conversie van de USRS was de eerste kwart voorbij. Na een strenge toespraak van onze trainert, de heer Goossens werden de koppies allemaal dezelfde kant opgezet.

De VSRC kwam sterker terug dan verwacht. Koen Verdonk, die een dijk van een wedstrijd speelde kreeg het voor elkaar de eerste try te drukken, waarna man-of-the-match Job van Heeswijk de conversie prachtig tussen de palen wist te knallen. Na het ongelukkige uitvallen van Alger Hiemstra was het tijd voor Jens Sticker om zijn kwaliteiten te laten zien op de tweede rij. Hij bleek een heuse sloopkogel want hij bleek regelmatig zelfs met twee man sterk niet tegen te houden te zijn.

Na de helftwissel leek de VSRC echt losgebarsten te zijn. Nadat jonghe honden magneet Stefan Bollen met maar liefst 3 jonghe honden in zijn armen een try wist te drukken kwam de VSRC voorbij de USRS op het scorebord. Hoewel de USRS met nog twee try's eroverheen wist te komen, bleef de VSRC vechten als leeuwen. Job van Heeswijk bewees nog maar eens waarom hij later uitgeroepen zou worden als man-of-the-match door een try te drukken. De laatste try werd gedrukt door een speler die liever in anonimiteit wil verblijven. Eindscore 31-31. Er had meer in kunnen zitten, maar uiteindelijk niet onverdienstelijk.