RUS - V.S.R.C.

24-05-2024

Twee dagen voor de opening van het nu al legendarische achtste lustrum verzamelden de damesch zich nog een keer op de buikschuifbaan van Olympos voor de jaarlijkse pot tegen RUS. Inmiddels ook al bijna traditie zijn de zenuwen van mejuffrouw de trainer voor deze wedstrijd. Gelukkig heeft zij de avond een goede start gegeven, door al voor de kickoff een zwart-paarse try te drukken tijdens een oefenpot sevens.

Op hetzelfde moment begon de rest van het team aan een uniek uitgebreide warming up. Hier konden we vast wennen aan het heerlijk zachte veld, waardoor we al vroeg wisten dat vallen geen probleem zou zijn. Ook was hierdoor ons veterinaire kwartiertje al vroeg voorbij, zelfs voor de kickoff om exact 20.30 + een paar minuten. Glibberend maar zonder uit te glijden renden we op elkaar af, maar helaas waren wij iets te hoogmoedig na die eerdere try van mejuffrouw Meeus en lieten we er een RUSje voorbij schieten. Gelukkig laten wij ons hierdoor niet afleiden, nu wisten we ook vast dat kicken niet hun sterkste punt is. We konden ons snel weer herpakken en niet veel later vloog mejuffrouw Wiersma over het veld heen. Het ovale balletje werd netjes achter de tryline gedeponeerd en daarna door haar ook netjes tussen de palen door gekickt. De frustratie aan de andere kant begon weer op te komen. Na onze eerdere overwinning op het Jonghe Poezen toernooi was RUS gedreven om hier hun revenge te pakken. 'Puppy's' en ervaren spelers werden samen het veld op gestuurd om ons maar eens de grond in te werken. Nu zijn wij de slechtsten niet, en we lieten daarom even zien dat wij hun goede pogingen wel degelijk opgemerkt hadden. Vandaar dat we hen nog een laatste keer de eer gunden om voor te staan. Dit trytje tegen hielp de motivatie van onze damesch, en na een aantal potjes hard beuken kwam de bal bij mevrouw de Veurzitter terecht. Met een paar prachtige sidesteps vloog ze zo voorbij de lijn richting de witte lijn op de grond. Balletje op de grond gelegd, rake conversie, en we stonden weer voor. Mejuffrouw Beekwilder zag haar mede-eersterijer zo ontzettend hard rennen en dacht: 'Dat kan ik ook!'. Klaar om de bal te ontvangen keek ze naar hoe de rest van het team met prachtig samenspel de bal naar voren werkte, waardoor de bal uiteindelijk netjes in haar handen terecht kwam. Met een klein sprintje maakte ze hem af en hiermee heeft zij haar eerste try gedrukt, waarvoor een dikke HULDE!!!

Hierna was de frustratie van RUS op het hele veld te merken. Boze balletjes werden gegooid en boze damesch kwamen op ons afgestormd. Zo hard dat ze op een gegeven moment zelfs vlak voor onze tryline stonden. Ze konden de volgende try al ruiken, maar wij vonden het spelletje net leuk worden! Ja, de bal kwam de tryline over, maar ergens glipte er een zwart-paars handje onder waardoor de try afgekeurd werd. Dit gebeurde niet eenmaal, ook hun tweede poging eindigde in een held-up. We kregen inmiddels ook wel een beetje medelijden met ze, dus driemaal is scheepsrecht en er werd een try tegen gedrukt. In de tussentijd hebben ze ook leren kicken, want deze conversie was wel raak.

Deze wedstrijd had mejuffrouw Meuleman al meermaals een paar eersterijers naar voren zien rennen, dus dit vond zij een uitstekend moment om ook haar lijnerscapaciteiten te demonstreren. Met een indrukwekkende vaart waggelde ze naar ook haar eerste try, waarvoor ook een vette HULDE!!! Een prachtige afsluiting van de wedstrijd die in 17-24 winst is geëindigd, waarvoor nogmaals HULDE!

Na afloop bleek dat een aantal damesch alweer veels te schoon gespoeld waren door de aanzienlijke regen, zo behoor je een rugbyveld natuurlijk niet af te komen! Gelukkig is het veld multifunctioneel, en hebben we uiteindelijk nog genoeg zand in onze kitjes kunnen krijgen om de heerenkleedkamer weer als varkensstal achter te laten.