OLOT 2021

04-09-2021

OLOT 2021

OLOT, 4 september, 2021

Geluk bij een ongeluk. Doordat de OLOT eerder het jaar in juni niet door kon gaan, is er besloten om de OLOT te verplaatsen naar het VSRC-weekend. Hoewel dit betekende dat er iets langer gewacht moest worden op deze heroïsche strijd, kon hierdoor wel op de avond extra feest gevierd worden. Voordat dit kon moest er natuurlijk wel eerst nog een wedstrijd gespeeld worden. Met de vrijdagavond nog steeds in de kuiten bij de spelers van de VSRC werd er aanstalten gemaakt richting het veld waar deze strijd der titanen zou plaatsvinden. De ochtend was redelijk koel met een beetje miezer, maar rond de middag hadden de wolken alweer ruimte gemaakt voor de volle zon. Normaal gesproken lekker rugbyweer, maar op deze dag iets wat ons flink kon gaan tegenwerken.

De wedstrijd begon gespannen, de laatste échte wedstrijd was al meer dan een halfjaar geleden en een goed aantal Jonghe Honden zouden vandaag hun rugby debuut gaan maken. Ondanks de brakke koppen was er van het VSRC-kwartier geen sprake. Vanaf minuut 1 werd er verdedigd als leeuwen. Dankzij de eindeloze moeite van onze voorwaartse, kwamen de dikke burgers bijna geen meter verder vanaf waar ze begonnen waren. De lijn van de Ouwe Lullen was snel en ze wisten goed overlap te veroorzaken. Dankzij snel denken en shiften in de lijn van de studenten werden deze gaten snel opgevuld. Dat de burgers fel waren bleek maar weer nadat Joshua Bom flink wat tikken kreeg van het erelid van de club. Wellicht is hij ook meteen het enige lid die hierover mag opscheppen. Een tweetal keer kwamen de afgestudeerden dichtbij, maar dankzij een ijzersterke tackle van Siem Ketelaars wist de heer Hofstraat de try niet te verzegelen. Na twee keer 20 minuten gespeeld te hebben dacht menig VSRC'er dat de pot er op zat. Terug naar scouting Moergestel gaan met een daadwerkelijk gelijkspel tegen de afgestudeerden op zak zou een ongekende prestatie zijn. De zon bleek alleen iets te fel op de koppies gebrand te hebben en er moest minimaal nog een kwart gespeeld worden. Dit is waar het allemaal instortte. Na een poos hevig onder druk te staan wist de heer van der Heijden zijn lichaam dwars door de verdediging van de studenten heen te drukken. Drie man was niet genoeg om hem omhoog te houden en hij wist de eerste en ook meteen de enige try van de wedstrijd te drukken.

Omdat beide teams helemaal verrot waren werd besloten de wedstrijd na 3 kwarten af te blazen. 5 - 0 voor de Ouwe Lullen. Ondanks het gelijkspel mocht de VSRC trots op zichzelf zijn met deze prestatie. Met een tevreden gevoel van beide partijen kon het scoutinggebouw weer opgezocht worden en weer onveilig gemaakt worden.